Porsche își diversifică afacerea: cea mai nouă investiție a producătorului german

de: Andrei Tilimpea
22 11. 2021

Producătorul de automobile încearcă să folosească expertiza din mașinile alimentate cu baterii pentru biciclete.

Porsche dobândește un pachet majoritar de acțiuni în Greyp, un producător croat de biciclete electrice legat de afiliatul său Rimac Automobili, pentru a extinde ofertele de mobilitate dincolo de mașinile sport precum 911 sau Taycan care este alimentat cu baterii.

Greyp a fost fondată de către Zvonimir Sučić, inginer în cadrul Rimac, cu ajutorul șefului producătorului auto croat, Mate Rimac și a lui Adiano Mudri, designerul Rimac.

Brațul de capital de risc al Porsche deținea deja o participație de aproximativ 10% în Greyp, iar producătorul auto și-a exercitat acum o opțiune de a-și spori participația în urma unei oferte de preluare a unui investitor terț, a declarat Porsche într-un comunicat.

Porsche „își conduce în mod constant strategia de mobilitate electrică”, a declarat directorul financiar Lutz Meschke. „Activitățile noastre din sectorul bicicletelor electrice subliniază abordarea noastră consecventă”, a spus el.

Lux pe două roți

Porsche a introdus două biciclete electrice în martie și încearcă să adopte expertiza dobândită în construirea de mașini alimentate cu baterii și pentru vehiculele de lux cu două roți.

Cea mai profitabilă marcă a Grupului Volkswagen a alocat 15 miliarde de euro în investiții pentru noi tehnologii în următorii cinci ani, doar 6,5 miliarde de euro pentru dezvoltarea de vehicule alimentate parțial sau integral cu baterii.

Mate Rimac, care a fondat și conduce producătorul de supercaruri electrice Rimac, și alți fondatori Greyp vor păstra o acțiune minoritară în firma de biciclete electrice. Preluarea este de așteptat să fie finalizată la sfârșitul anului.

Mai mult, trebuie reamintit Porsche a creat un joint venture cu Rimac Automobili, Bugatti-Rimac. Compania germană deține 45% din Bugatti-Rimac, iar firma croată are 55%. Porsche, care deținea Bugatti, a transferat astfel brandul de super-car-uri de lux în noul joint-venture, unindu-l cu Rimac. Ceea ce unii experți au numit drept o mișcare îndrăzneață.